Eindejaars-campagne
Tropenmuseum
Bekijk op https://kapooow.nl/eindejaarscampagne/
Aanleiding
De feestdagen zijn een belangrijk moment voor de kunst & cultuur sector. Het Tropenmuseum wilde in deze periode een merkcampagne lanceren om hun doelgroepen tot een bezoek te verleiden tijdens de dagen waar men samenkomt.
Doelstelling
De doelstelling bevatte een conversie element maar richtte zich specifiek op een mix van ‘awareness’ verhogen, een ‘onderscheidende merkboodschap’ neer te zetten rondom een bezoek aan het Tropenmuseum in het algemeen en onderstaande specifieke tentoonstellingen te ‘highlighten’:
- Sabi Suriname
- Cadeau Hoezo?
- Onze Koloniale Erfenis
- Plastic Crush
Idee
KAPOOOW creëerde een stopmotion animatie voor Digital-Out-of-Home kanalen, die zich middels opgeknipte scenes ook goed lenen voor online kanalen. In de animatie worden de vier tentoonstellingen zo herkenbaar mogelijk getoond en is de hal van het museum voelbaar aanwezig. Het campagnebeeld bestaat uit een geanimeerde sneeuwbol waarin middels een schuddende hand steeds een nieuwe tentoonstelling op magische wijze naar voren komt.
Strategie
De winterse beeldtaal en stop motion lenen zich voor een opvallende art direction. Middels fysieke miniatuurobjecten erin tezamen met miniatuur ‘cut-outs’ van de fotografie van de verschillende campagnes toont de sneeuwbol steeds een impressie van één van de vier tentoonstellingen. Via deze beeldtaal kan er uniformiteit aangebracht worden in uiteenlopende campagnebeelden. Dit zorgt voor een opvallend, onderscheidend beeld voor deze wintercampagne.
Tropenmuseum
Eindejaars-campagne
KAPOOOW was verantwoordelijk voor:
- The
- End