Wereldmuseum Amsterdam • Kerstvakantie • KAPOOOW

Kerstvakantie

Wereldmuseum Amsterdam

De kerstvakantie is een tijd van samenzijn en reflectie. Het Wereldmuseum Amsterdam heeft zoveel moois om te laten zien dat je aan één bezoek niet genoeg hebt. Om in de drukke vakantietijd op onderscheidende wijze te communiceren met als doel ‘awareness, branding en conversie’ ontwikkelde KAPOOOW een campagne waarin de doelgroep via storytelling op kleine schaal.

De laatste jaren is er steeds meer belangstelling voor televisieprogramma’s zoals ‘De Grote Kleine Treinencompetitie’ van omroep MAX en ‘Klein maar fijn’ op SBS6.

Daarnaast worden miniatuur-kerstdorpen met het meer populair in Nederland. Veel mensen schaffen miniatuurhuisjes aan met een kerstthema, maar soms ook al van Halloween of de Efteling. Tuincentra door het land heen bouwen hele ervaringen en attractieparken rond de feestdagen.

Om de lopende tentoonstellingen tijdens de kerstvakantie uit te lichten, wordt het Wereldmuseum Amsterdam omgetoverd als kersttafereel. Deze wordt omringt door een trambaan, waarbij elke tentoonstelling een tramhalte is, met in de advertentieruimte steeds tentoonstellingsposter. Op het bankje zitten of staan steeds relevante mini-mensjes naast de poster.

De tram rijdt telkens naar een nieuwe halte en maakt een nieuwe poster zichtbaar met wintertafereel, begeleidt door tekst in beeld. Op de achtergrond is altijd het museum zichtbaar, maar soms ook een deel van Oosterpark of schaatsende mensjes.

  • Wereldmuseum Amsterdam

    Kerstvakantie

  • Stories

  • Digitale mupi

  • Peperbus met kerstdorp rondom

  • Een kijkje

  • Tramhalte in wording

  • Nationaal Slavernijmonument

  • De hele set

    • The
    • End