DeLaMar • Wervingscampagne • KAPOOOW

Wervingscampagne

DeLaMar

Om zichzelf te kunnen onderscheiden in een overvolle vacaturemarkt lanceert het DeLaMar een out-of-the-box wervingscampagne, met als specifieke doelstelling het bereiken van een inclusieve groep potentiële werknemers. In korte snappy video’s met handgemaakte decors en muppet-achtige poppen worden zeer gastvrije potentiële werknemers in beeld gebracht.

DeLaMar wil graag inclusief werven, daarom zijn er drie video’s waarin telkens een andere generatie aan bod komt. Ook zijn de hoofdpersonen en figuranten in de video’s van allerlei pluimage qua achtergrond, zodat iedereen zich aangesproken kan voelen.

De campagne is onder andere gebaseerd op het inzicht dat 'storytelling' een van de meest belangrijke factoren is geworden binnen arbeidsmarktcommunicatie volgens brancheorganisaties zoals de Association of Talent Acquisition Professionals. Zij stellen 'geen traditionele vacatures meer naar buiten te willen brengen. In plaats daarvan willen zij alleen nog maar verhalen vertellen. ‘Dus geen opsomming van functie-eisen meer, maar meer de why van de baan belichten. Wat is het dat jou drijft om elke dag naar kantoor te komen?'

De doelgroep ziet een of meerdere van deze video’s waarbij verschillende personen over-the-top gastvrij zijn in hun thuisomgeving. Om gelijk een theaterassociatie op te wekken en zo liefhebbers aan te spreken, wordt het verhaal verteld in een theaterset met handgeschilderde decors.

In de briefing is het volgende te vinden: “De campagne moet niet alleen impact maken op de verschillende doelgroepen die we willen bereiken, het moet ook laten zien waarom het zo leuk is om in DeLaMar Theater te werken. Je bent als medewerker van het theater onderdeel van een avondje uit: je maakt hierin echt het verschil! Je werkt op een inspirerende locatie in hartje Amsterdam of op de nieuwe locatie in Amsterdam West.” Door storytelling centraal te zetten binnen de campagne kunnen deze elementen onderstreept worden.

    • De campagne moet niet alleen impact maken op de verschillende doelgroepen die we willen bereiken, het moet ook laten zien waarom het zo leuk is om in DeLaMar Theater te werken.
  • Diem

  • Aloys

  • Jody

  • Diem die haarzelf inspreekt

  • Niels schildert de achtergronden

    • Werf&Campagne van de week