DeLaMar • Rebranding • KAPOOOW

Rebranding

DeLaMar

De grootste opdracht van de nieuwe merkidentiteit en bijbehorende brandguide was om millennials meer aan te spreken met behoud van de huidige doelgroep (45+) en zelfs generatie Z prikkelen. Daarnaast moet DeLaMar een plek zijn waar alle Nederlanders zich welkom voelen, want het aanbod is er al. Met andere woorden sloot de huisstijl niet aan op het nieuwe beleidsplan.

De huisstijl is ontwikkeld aan de hand van verschillende inzichten. Zo is de zichtbaarheid van doelgroepen binnen de communicatie belangrijk, ongeacht uit welke intersecties een persoon bestaat. De doelgroep wil zichzelf terugzien en voelen.

DeLaMar vervaagt door de programmering met opzet de grens tussen high en low culture. Het was belangrijk dat dit direct voelbaar terugkwam in de huisstijl, mede omdat dit DeLaMar onderscheid van haar directe en indirecte concurrenten. Tenslotte was een belangrijk inzicht dat de maatschappelijke functie van een theater steeds meer toeneemt.

Bij de ontwikkeling van de huisstijl is met een team gewerkt dat goed paste bij de volledige doelgroep. Uit generatie X, Y en Z, maar ook inclusief op basis van een intersectionele blik op de doelgroep.

Vernieuwd merkmanifest

Theater betovert en neemt je mee. Dat was bij de start van DeLaMar net zo waar en waarachtig als vandaag de dag. DeLaMar staat midden in de maatschappij en raakt je hart met populaire en prikkelende verhalen. Onze nieuwe en gevestigde makers laten zich inspireren door de actualiteit, door hun eigen ervaringen en natuurlijk door onze rijke theatertraditie. Bij DeLaMar beleef je nieuwe verhalen het eerst.
DeLaMar maakt kwalitatief hoogwaardige voorstellingen toegankelijk en geliefd.
DeLaMar voorstellingen grijpen het publiek bij de lurven, overdonderen, vermaken en ontroeren. DeLaMar biedt grootstedelijke verhalen waarin een groot en divers publiek zich herkent.
‘DeLaMar, verhalen voor jou .’

Vernieuwde missie
Een grote, diverse groep mensen in aanraking laten komen met het theater.

Vernieuwde visie
Wij heten heel Nederland welkom om nieuwe, herkenbare en populaire verhalen te beleven en geweldige gastvrijheid te genieten.