KAPOOOW • Amsterdam based Advertising Agency • #PartOfMe

#PartOfMe

Stedelijk Museum

Het Stedelijk Museum verrijkt het leven van mensen sinds 1874 met moderne en hedendaagse kunst en vormgeving. Dat klopt, 1874.
Het heeft meer dan 90.000 prominente kunstwerken. Variërend van Picasso tot Warhol tot Pollock. Het internationaal gerenommeerde museum is altijd trouw geweest aan hun DNA, om naar de toekomst te kijken en de status quo uit te dagen. Zo was het Stedelijk het eerste West-Europese museum voor moderne kunst dat fotografie verzamelde.

Om meer toeristen aan te trekken, vroeg het museum aan KAPOOOW een campagne te ontwikkelen. Hun eerste sinds de jaren 70. Afhankelijk van hun land van herkomst zouden mensen die in Amsterdam reizen, een van de zeven video's zien met een niet-Nederlandse Amsterdammer. Iemand die hier woont en werkt maar van elders komt.

In de video leren we het leven van niet-Nederlanders kennen en leren we het Stedelijk kennen door hun ogen. Deze niet-Nederlanders spreken hun eigen taal tegen de kijker, om zich te onderscheiden van andere advertenties, terwijl ze op reis zijn in Amsterdam. De video eindigt met de niet-Nederlander die de kijker vraagt ​​om hun favoriete kunstwerk te delen met #PartOfMe.

De video leidt naar een speciale zes-talige campagnewebsite waar kijkers de andere zes video's kunnen zien, kaartjes kunnen kopen en kunnen zien wat mensen deelden met #PartOfMe. De campagne maakte ook gebruik van Out-of-Home-kanalen zoals Schiphol en IAmsterdam, het VVV-kantoor. Verder werden online banners en print als communicatiekanalen toegepast. Kortom, de campagne heeft interactie met de doelgroep op voor hen relevante momenten. Van hun aankomst op Schiphol, tot het drinken van een kopje koffie in het stadscentrum tot het scrollen op hun tijdlijn vlak voordat ze naar bed gaan in hun AirBnB appartement.