Eye Filmmuseum • Trembling Landscapes • KAPOOOW

Trembling Landscapes

Eye Filmmuseum

Om aandacht te vragen voor de 'Trembling Landscapes' tentoonstelling ontwikkelde KAPOOOW een interactieve campagne. Potentiële bezoekers kunnen deelnemen aan een archeologische merkervaring die gebruik maakt van out-of-Home, gesponsorde video's en een Augmented Reality advertentie op Facebook.

Verandering van de geologie en het landschap vanuit natuurlijke of menselijke invloed is de inspiratie waarop het campagneconcept gestoeld is.

Het campagnebeeld bestaat uit een abstracte variant van een geologisch diagram van verschillende aardlagen als visuele vertaling van de titel van de tentoonstelling, maar ook om de diepgang van de werken letterlijk in beeld te brengen.Het diagram is een schaalmodel wat ontwikkeld is onze eigen studio.

De tentoonstelling en campagne hebben als doel om de Westerse blik kantelen. De kunstenaars onderzoeken hoe schoonheid, folklore, ideologie, kolonialisme en geweld een wezenlijk onderdeel zijn in hoe een landschap kan worden verbeeld. Aan de ene kant speelt een heftige mix van nationale en natuurlijke grenzen, conflicten over grondstoffen en gebied en (koloniale) geschiedenis. Aan de andere kant is het landschap een rijke bron voor identiteit, traditie, en verbeelding.In het campagnebeeld worden in de aardlagen kunstwerken uit de tentoonstelling geplaatst.

In de Augmented Reality (AR) advertentie voor Facebook, is er ruimte is om de verhalen achter de werken te ontdekken. Wanneer potentiële bezoekers de advertentie openen, verschijnt er voor hun neus een gat in de grond. Hiermee wordt het campagnebeeld tot leven gebracht en is het mogelijk om spelenderwijs een voorproefje te krijgen van de tentoonstelling.

Zo kan de doelgroep op hun persoonlijke timeline direct (zonder Instagram te verlaten) een verhalende merkervaring beleven. Hierdoor wordt het mogelijk de doelgroep niet alleen te vertellen over de Trembling Landscapes-tentoonstelling maar hen op hun gemak deze direct te laten ervaren.

Alle uitingen zijn tweetalig ontwikkeld, in het Arabisch en Engels. Arabisch was de eerste taal om een nieuwe doelgroep op een prettige manier te verwelkomen.

Bekijk de AR advertentie