Pink Ribbon • Moederdag • KAPOOOW

Moederdag

Pink Ribbon

Pink Ribbon, opgericht in 1997, is een wereldwijd erkend symbool. De organisatie raakt het leven van vrouwen in meer dan 30 landen, door het bewustzijn en de financiering van borstkankeronderzoek te vergroten. Pink Ribbon vroeg KAPOOOW om een online campagne te ontwikkelen, waarin borstkanker onder de aandacht wordt tijdens Moederdag.

We ontwikkelden een stop-motion-video met een familie gemaakt van snoep in de hoofdrol. Het verhaal focust op de moeder, die wordt afgebeeld als het populaire hartvormige snoepje met 'mama' erop. Om de interesse van de doelgroep te wekken, hebben we de zeer serieuze boodschap op een visueel aantrekkelijke en intrigerende manier verteld.

In de video zien we een gelukkig gezin in hun huis en een bezoek aan de dierentuin. Na een bezoek aan de dokter is bij moeder borstkanker vastgesteld en moet ze geopereerd worden. Door wetenschappelijk onderzoek kan ze geholpen worden met deze vreselijke ziekte en blijven genieten van haar familie. De video eindigt met een close-up op het hartvormige snoepje waarop 'mama' staat. De camera zoomt uit en meer hartvormige snoepjes verschijnen. Deze zijn versierd met verschillende vrouwelijke namen uit allerlei culturen, om te onderstrepen dat borstkanker iedereen kan overkomen.

Wanneer mensen op de advertentie klikken, worden ze naar de website van Pink Ribbon geleid waar ze kunnen doneren en een eigen hart met een naam naar keuze kunnen delen, om zo bewustwording te creëeren in hun eigen sociale kringen.

  • Pink Ribbon

    Moederdag

    • Creëer een online campagne om borstkanker onder de aandacht te brengen tijdens Moederdag.
  • De landingspagina header

    • The
    • End