KWF • Real Life Pac-Man • KAPOOOW

Real Life Pac-Man

KWF

KWF Kankerbestrijding heeft ons gevraagd een ervaring met grote PR-waarde te creëren, als start van hun nieuwe 'zonnebrandbewustzijn'-campagne, gericht op ouders en hun kinderen. De campagne draait om het smeren van zonnebrandcrème, bescherming door kleding en het vinden van schaduw (Smeren, Kleren, Weren), met een tv-commercial waarin kinderen in de zon spelen.

De 'Real Life Pac-Man'-activering extrapoleert' spelen 'door te laten spelers veranderen in een van de meest iconische videogame-karakters ooit gemaakt. Een ervaring die alleen mogelijk was in een digitale omgeving. Spelers moesten zo snel mogelijk het midden bereiken, terwijl ze werden achtervolgd door 3 zonnen in plaats van door spookjes. Door power-ups zoals zonnebrandcrème, schaduw en hoeden, konden spelers voorkomen dat ze werden getikt door de 3 zwervende zonnen.

De ervaring was een camera die 20 meter in de lucht hing. Naast de beleving werd een gigantisch LED-scherm geplaatst. Op deze manier kon het publiek spelers in een authentieke Pac-Man in vogelvlucht van het spel bekijken.